Revisions datoer DSB T 297 - 298 - 299
Hej Niels og UTJ
Tak for linket til Niels.
Jeg blev desværre ikke klogere på udredningen dér, da det jo er de samme informationer, der tidligere er opgivet i N og T bogen (Tyske krigslokomotiver på danske skinner). Og det er forfatteren jo helt sikkert glad for! Det eneste nye var informationen om, at T 298 og T 299 tilsyneladende fik foretaget kedelbytte. Og hvis man ikke går dybere, passer det hele jo.
Problemet er dog stadig, at der ikke er nogen som helst verifikation vedr. dette, bl.a. på lokomotivkortene. Men hér er årsagen er jo nok, at lokomotiverne nr. 297 og nr. 298 datomæssigt var hensatte og derfor helt uden for interesse for CvA. Men det gør det så heller ikke nemmere, at lokomotivkortenes kedelnummerering skaber mere forvirring end hjælp, nok fordi (reserve)kedlernes nr. sikkert er påført senere og hvor der muligvis er foretaget kedelskift (0 rev.) uden det bl.a. for jernbaneinteresserede kunne ses. Altså om kedlen var en DS eller DSD.
Så svaret til UTJ må vel være, at 298 henstod med en kedel, muligvis fra nr. 299.
--
Steffen Dresler