MR-tog (Generelt)
Generelt er jeg ikke ret meget tilhænger af, at MR får mere køretid end absolut højst nødvendigt.
Jeg vil give dig ret, men kun pga forureningen, som ER en vigtig factor. Ellers vil jeg, når chancen byder sig, nyde MR togene, både som passager og trainspotter
Men når det er sagt, så vil jeg nu mene, at Desiro og Lint mangler en vigtig ting: Indre døre, som kan dæmpe støjen samt yde en form for isolering mod de ydre døre. Lige på det punkt vinder MR, at toget så larmer irriterende meget og stinker så en anden ting.
En anden ting med LINT togene er at de simpelthen er for små, og så er de plastret til med noget der minder om køkkenstole. Man sidder som sådan ok, men kun hvis man sætter sig korrekt, og toget samtidig er halvtomt. Det værste, man som passager kan blive udsat for, er et fyldt LINT tog. Der er ingen steder hen at flygte. De små sæder og den lille sporvogns lignende kabine, gør at man sidder alt for tæt.
At MR togene "larmer" er da bedre end at høre på tilfældige telefon samtaler og andet menneskeligt larm, syns jeg.
Sammenlign Desiro med DD-vogne. Vist de samme (tyske) sæder, men de indre døre og manglende motor gør komforten en del bedre.