Rettelser til databasen - sovevogne CIWL (Generelt)
Det er muligt at øjnene ikke længere er hvad de har været, men jeg kan ikke finde f.eks. de 3 CIWL U-Hansa vogne, som DSB lejede fra 1971 (til hvornår ?) af CIWL - som omtalt i John Poulsen's Sovevognsbog fra 1980 (bl.a. side 64 og side 92-93).
Tilsvarende lejede DSB også to DSG-vogne type WLABm33 og to ældre CIWL type Z - de to DSG-vogne blev afløst af de to T2S-vogne, som DSB købte i 1975, og de to CIWL type Z blev i 1973 afløst af to stk. noget yngre CIWL Type Y.
Eftersom at nogle af DSB's øvrige leje-vogne (f.eks. dobbeltdækkervognene) er med i databasen, burde de indlejede sovevogne så ikke også indlemmes ?.
Så er 209 spise- og sovevogne tilhørende Compagnie Internationale des Wagons-Lits (CIWL) tilføjet til databasen.
Hej Tommy
Tusind tak for indsatsen.
Sikke et arbejde - jeg havde ikke forestillet mig, at det ville blive så omfattende (dvs. at der var så mange vogne), da jeg forsigtigt forespurgte om det. Men det er godt, at du tog det hele med - ingen andre steder får man så godt overblik som her, og sovevognsdatabasen skal nok blive flittigt benyttet.
Endnu en gang tusind tak for det store arbejde, Tommy.
--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen