Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

2. spor Tinglev - Padborg? På Google-dansk (Trafikpolitik)

af Jean H. Mire Maison ⌂ @, København, 16/1 2013, 13:37 (4338 dage siden) @ Information

Hermed på Google Dansk.


Danmark: Second spor for Tingleff - Padborg

På den elektriske København-Flensborg gå videre mangel af elektrisk materiale diesel motorvogn klasse IC3 i intercity trafik - i foto stationen Tingleff / Tinglev. Foto Volker Heesch.
Den danske transportminister Henrik Dam Kristensen (Soz.) har efter mødet i 2011 tysk-danske dekoreret Transportation Kommissionen mandag pegede i Flensborg på det ønskede i betragtning af de begrænsede finansielle ressourcer af hans regering kontrol af projekter i Infrastruktor. På mødet i den tysk-danske Transport Kommissionen i Flensborg, ifølge den danske minister var på at forbedre jernbaneforbindelserne mellem Slesvig-Holsten og Jylland højt på dagsordenen.
"Især passagertrafikken, forbedrede forbindelser til pendlere over grænsen, men også fragt var på", sagde ministeren, transportens betydning understregede Kommissionen ikke kun for grænseregionen, men for Skandinavien og Centraleuropa, at de stræber efter at skabe nye arbejdspladser.
Den danske regering har opgraderingen af ​​jernbanen i løbet af Jylland korridor mellem Hamburg, Flensborg, Århus og Kolding givet topprioritet, sagde ministeren. Hvor vigtig er en krydsning i Nordslesvig også for international trafik Skandinavien Centraleuropa, har vi måttet finde smertefuldt som det skete i december sidste år efter et godstog afsporing på dagen lang lockout.
Dam Kristensen, rapporterede, at udlægning af et andet spor mellem Woyens og Vamdrup forberedes til tiden. Anlægsarbejdet på i år og være afsluttet i 2015.
"Vi forhandler i øjeblikket med de partier i Folketinget om afskaffelse af den anden tilbageværende flaskehalsen i Nordslesvig," sagde Dam Kristensen. Han håbede, at det ville være muligt at finansiere flytningen af ​​manglen på et andet spor, og også mellem Tingleff Padborg. Den kontinuerlige tostrenget ekspansion blev allerede besluttet i forbindelse med beslutninger om at bygge forbindelsen over Storebælt. Blev udført indtil 1996, men opførelsen af ​​et andet spor mellem Woyens og Tingleff og elektrificering Odense Padborg.
Henrik Dam Kristensen havde også kommenteret forslaget om at etablere en høj-keitseisenbahn mellem Århus, Flensborg og Kiel til Hamburg for at bygge en ny rute. Dam Kristensen sagde, at der ikke var grundlag for det. Århus og Hamburg var ingen byer imellem som togene over 300 km uden brug af mellemliggende byer er meningsfulde. Han opfordrede til en udvidelse af de eksisterende ruter og understregede målet om køretider og komfort i bilen for at forbedre, så sporet vil blive mere attraktiv end bilen i den grænseoverskridende trafik.
Den danske transportminister meddelte, at som en del af en fortsættelse af elektrificering af jernbanen netværk i Danmark nye tog skal købes for at kunne ride en anden trækkraft i Tyskland og Danmark. I de senere år var blevet gentagne gange kritiseret, for eksempel, at IC obligation København Flensburg drives med en forældet DMU'er, selv om hele spor er elektrificeret. Også mellem Hamburg og Århus drev diesel ICE, hvor afsnittet Fredericia-Århus blev ikke engang er udstyret med elektriske trolley ledninger (Volker Heesch, venligst udlånt af Nordschleswigers, 08/16/12).

hilsen Jean Henrik


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak