Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

DSB, Banedanmark og tredjemand (Jernbanen i dag)

af Kaj Aage Holdt ⌂, Køge, 30/12 2012, 15:40 (4331 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Vi har tævet i emnet før. Så tilgiv mig. Men jeg kan altså ikke lade være. DSB og Banedanmark ér og bliver selv skyld i, at "tredjemand" sagtens kan kende forskel på Thinggaards Rutebiler og Vejdirektoratet men ikke på DSB og Banedanmark.

Jeg vil nu påstå at sammenligningen med Vejdirektoratet og Thinggards Rutebiler ikke er helt fair. Sammenligningsgrundlaget er i bund og grund helt forfejlet. Du kan ikke sammenligne pærer med banener.

Hvis man skal finde noget tilsvarende med DSB/BDK-bodelingen skal man ud i noget med statsvejnettet og kommuneveje, men det er nok lidt for teknisk i denne sammenhæng. Jeg køber bare ikke din præmis med Vejdirektoratet og de enkelte operatører der benytter sig at statsvejnettet.

Hvis man skal ud at flyve og skal have informationer i lufthavnen, så er man da ikke optaget af hvem afsender af informationen er. Om det er Naviair, det enkelte luftfartsselskab eller en helt 3. aktør er da fløjtende ligegyldigt og ikke interessant for tredjemand. Det vigtigste er at informationen er korrekt og forståelig...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Vigerslevulykken
Vigerslevulykken

Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak