Lidt billeder (Generelt)
Fra K 91 (2/6 1991) blev interregiosystemet sat igang, togene kørte hver time fra Aalborg/Århus til Nyborg færge/København og v.v.,trækkraften var MZ i vest og mest Me i øst. Togstammerne bestod af fra 5 til 8 B-vogne og nedklassede A-vogne og i weekenden blev de fleste overført på Storebælt, der var pladsbillettvang mellem København og Nyborg, om lørdagen blev dog kun få afgange overført. Mandag til torsdag korte stammerne kun mellem Aalborg og Nyborg og man skulle skifte til færgen. I alle stammerne var der også altid en Bn-vogn med plads til cykler, så Bn har kørt fast i vestområdet mindst fra K 91. Dette system fortsatte i årene fremover og der kom efterhånden flere Bn-vogne i stammerne. Fra midt halvfemserne blev IR-systemet i vest mest rettet mod Tyskland, men man kunne stadig køre med regional til Nyborg og skifte ved færgen, kun ganske få weekend stammer overførtes. Med Storebæltsbroen ændredes det sådan, at man f. eks kunne køre fra Århus til Odense med MR-regional og derfra med elektrisk IC videre til København, så cykelmedtageordningen bestod. IC3-togene viste sig jo at være en kæmpesucces, så ret hurtigt var de jo rygraden i landsdelstrafikken og har været det siden.
Mvh
Georg