MZ 1425 nord for Børkop, 15. juni 2012 (Generelt)
Hej til alle.
nu er det blevet skrevet meget om at bevare MZ 1425 det er alt sammen ok.
Men er der nogen der har tænkt på hvor længe en MX1001 og to MYer 1101 og 1135 og et styk MZ 1401 er bevaret ved museumstog hvor længe kan de holde dem køren før de ikke kan laves mere,hvad med at holde det de har køren.
Egon
Hej Egon
Mellem linjerne læser jeg det samme som JIKO skrev, nemlig at det er nemt at side og kræve herinde bag skærmen, og hvis det er det du mener, er jeg helt enig.
Det du skriver kan derimod også opfattes som at Museumstog er "påduttet" mere materiel end vi kan holde kørende, og det vil jeg på det kraftigeste tage afstand fra! - Hvad forummet her (eller andre) måtte mene, er der i vid udstrækning overensstemmelse mellem hvad vi vil og hvad vi gør.
Formuleringen at de på et tidspunkt "ikke kan laves mere" er ganske enkelt ikke et problem i et værksted som Randers. Jeg skriver selv at vi overvejer Kristinehamn, men det er i forhold til at vi faktisk kan rejse midlerne til at gøre det. Hvis vi skulle selv, ville vi kunne, det ville bare tage så lang tid at noget andet muligvis ville falde ud af drift imens.
Som eksempel på gennemførte omfattende arbejder: Se bare på det pladearbejde der er lavet på 1135 og 1401 og den motorrenovering der er lavet på sidstnævnte.
- Men inden du opfatter det som jeg farer i flint, så vil jeg skynde mig at sige at jeg tror du mener førstnævnte.
/Filip