Odense Banegård (Generelt)
Jeg har nogle spørgsmål om Odense Banegård og diverse tilhørende:
Hvor fører elevatorerne på perronerne hen? Har de været brugt til persontransport? Der er intet synligt i perrontunnelen. Det er pokkers besværligt at komme fra den ene perron til den anden med en gangbesværet person når man først skal til enden af perronen, op på 2. sal og ned og hen igen.
Hvornår holdt man op med at bruge spor 1 og 2 til passagerer?
Dalum Papirfabrik: Jeg fulgte sporet fra Fruens Bøge station ind på fabrikkens område, og der var mest gamle træsveller, men enkelte sektioner var med betonsveller og dermed meget nyere. Sporet er blokeret med sveller før broen lige ved stationen, men intakt til og med broen inde på fabrikkens område, men der står 2 stk. køletårne på sporet inden denne bro. På den anden side af broen er der ikke spor af spor
I den korte tid jeg var der ankom der en ny lastbil med sættevogn hvert minut, de har sikkert kørt i kortege hele vejen langs en jernbane i hundredevis af kilometer.
Hvornår kørte det sidste papirtog til den rigtige Dalum Papirfabrik i Odense?