Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Minister vil pumpe millioner i IC4-tog (Trafikpolitik)

af Allan V Eriksen, 11/6 2012, 15:17 (4558 dage siden) @ Peter Matros

en formodning og måske hypotetisk tanke,gad vide om DSB stadig syntes at
IC4 er verdens bedste tog. Retfærdigvis må man sige at næsten uanset hvor vi taler om nyt togmateriel så er der masser af børnesygdomme inden de fungerer bare nogenlunde optimalt. jeg ved ikke om nyt elektrisk materiel rundt omkring har fungeret nogenlunde, Jeg kan huske i sin tid jeg ville indvie neubaustrecke fra Fulda til Würzburg og kørte med nye IC vogne tyske, der var problemer med ihvertfald toiletterne. Nogle år senere, Jeg var forelsket i deres Interregiotog dengang systemet var der og de fungerede efter hvad jeg kunne konstatere næsten perfekt, kun en gang bistrovognens køkken kunne ikke levere varm mad. Men der var kold øl og sandwiches eller croissanter. Jeg kan også huske jeg var med til at køre med ICE tog første år de var i drift der var også problemer jeg syntes jævnlig lkf kontaktede omvordværende tekniker at nu var der noget der osv. Jeg har ikke erfaring med tog andre steder i Europa, jeg har bare hørt fra gamle kollegaer at de har været i Spanien og køre med hurtigtog og de syntes det virker perfekt. Jeg har også indtrykket at TGV tog arter sig nogenlunde.

Men er nogle af problemerne ikke noget med computerne der sidder i toget og overvåger diverse ting i toget ???

hilsen

Allan

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak