Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ulykke i Korsør november 1979 (Generelt)

af Henrik Hansen, Vejen, 20/3 2012, 11:05 (4640 dage siden) @ Erik V. Pedersen

Personlig ville/vil jeg da ikke udlevere så personfølsomme oplysninger anonymt på nettet - og må da egentlig også håbe, at ingen andre gør det.

Ikke for at "sabotere" din formentlig hæderlige interesse, --men udvekslinger af den slags må --efter min mening-- ske i andet regi.

Sålænge man ikke omtaler personer med navn og/eller personnummet, er der ikke tale om personfølsomme oplysninger i lovens forstand. At omtale at en lokomotivfører eller en anden DSB medarbejder gjorde eller ikke gjorde hvad man forventede af vedkommende, er jo hvad der sker i havarikommisionens rapporter i dag.

Var der iøvrigt ikke et dværgsignal i sporet mod færgelejerne, som havde funktion af dækningssignal, for netop at undgå at køre på færgeklappen uden den var aflastet på en færge ??

/Henrik

PS: Lokomotivføreren der kørte i havnen, fik vist iøvrigt tilnavnet 'Dykkeren'...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB EA3015
Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak