Søges: Facts og fotos om HFHJ-rutebiler med bivogn (Generelt)
I dette tilfælde var det ikke meningen, at påhængsvognene skulle have andre destinationer end forvognen/rutebilen, så det ville så at sige have været en alternativ form for ledbusser.
En ledbus er dog relativt dyr i både anskaffelse og vedligeholdelse. Ofte er der heller ikke brug for den store kapacitet på mange af de ture, bussen kører, men det kan ikke betale sig at have en mindre bus, som kan afløse ledbussen i de tilfælde. På den måde kan der være ræson i at have påhængsvogne, som kan tages med og sættes af igen i løbet af dagen alt efter den typiske søgning til de forskellige afgange - lidt ligesom man op- og nedformerer S-togene i forbindelse med myldretiderne. Ledbusser kører i øvrigt ofte færre kilometer over årene end busser af sædvanlig størrelse, f.eks. fordi de anvendes i de vognløb, der kun kører dagtimer/myldretid, mens busser af normal størrelse klarer de vognløb, der også kører aften og weekend.