Fremtidens kollektive trafik (Trafikpolitik)
Hej Alle.
Jeg har lige hørt i radioen at man fra regeringens side nok allerede i morgen vil gøre det lovforslag om leasingbiler og demobiler til virkelighed så man får 1 milliard (nok og vel mere end det) til kollektiv trafik. man vil jo fra næste år gøre det billigere at køre med bus/tog og metro. men... det er hvad jeg kan forstå kun halvdelen af pengene man vil bruge til det, så er der den anden halvdel og nok mere som jeg bliver ved med at spekulerer over om hvad de penge bedst kunne bruges til
Efter min mening ville det jo være på tide at gøre mere ved elektrificering af Fredericia til Århus i første omgang og endda indkøbe (hvis der er penge til det) nogle nyere og gerne elektriske toge med god komfort og stabile køreegenskaber (så vi efterhånden kan skrotte IC4 projektet og skandalen) gerne tysk kvalitet, man kan jo starte med det der er råd til. endvidere synes jeg at bustrafikken skal gøres bedre både i større byer som København, Århus, Ålborg, Esbjerg og Odense med at udvide så busserne de trængte steder for deres egen bane at køre i og for de mindre byer gøre den offentlige trafik mere fleksibel
hvad ville jeres ideer være??? man kunne jo håbe på at politikerne kigger med her på forummet og får inspiration til fremtidens kollektive trafik for vi kan jo kun komme med forslag men det er dem der gør noget ved det (hvis de gider nu hvor de snakker så meget om det)...
M.V.H Daniel Zøllner