Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

CRS 3602 (Generelt)

af UTJ, 14/2 2012, 14:33 (4669 dage siden) @ Georg Schmidt

Hej UTJ
Nej billeder af ryttervognene blev det ikke til, de var ude lige før jeg kom rigtig igang med at fotografere, det blev kun til CML 2267. Ærgerligt der ikke blev bevaret nogle rytter-CM, de stod i rækker i Skanderborg i tresserne. Rytter CM'erne havde en dejlig blød gang i sporet, mon det havde noget at gøre med træbogierne og at "kassen" måske kunne "give sig lidt". Lidt af den samme "køreglæde" kunne man faktisk opleve i Cp og CL-erne, så det er nok bogierne.:-D
Bogierne under Cc, Ac med fl gav ikke nær så blød kørsel efter min mening.
Lige et par billeder mere af "forfald" på jyske stationer.

Spændende billeder. Ganske interessant at se hvor meget der henstod omkring 1970 mens jernbaneklubberne opkøbte stribevis af ens privatbanevogne.

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret mht træbogierne. Træets dæmpende effekt kan ikke udelukkes i bogierne. Gad vide hvilken CRS du havde set bag CRS 3638 i Skanderborg? ECO-vognen er en af dem som ikke oprindeligt havde berlinerbogier, men har fået dem fra en anden ECO og berlinerbogierne "cyklede" vist rundt under den, lidt efter forgodtbefindende, uden at jeg dog har undersøgt med bremseforbindelser og udtræk til dynamo mv, som godt kan have givet et vist arbejde med tilpasning.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak