Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Bombardier taler igen om ekstra vogn til IC3 (Trafikpolitik)

af Jonathan Borch, 24/1 2012, 21:42 (4697 dage siden) @ Hedegaard

At lave IC3 om til IC4. Den var ny... Man kunne overveje, om det er besværet værd, det er vel bare en måde at få ''os andre'' til at misforstå fx. internetartikler. Nå, spøg til side. Egentlig er idéen med en ekstra mellemvogn sådan set meget god. Og når nu at togsættene er i Randers, så kan man ligsågodt også pille en af modulafsnittene i toget ud (toget er jo modulopbygget, til dem der ikke vidste det, men det regner jeg med at de fleste gør her.), og indsætter et ekstra flexrum/dørafsnit. Dette vil formegentlig gøre så, at man på de belastede afgange (fx. 16.00 fra Kh) kan få passagerer hurtigere ud og ind. Det kan være, at det kan hjælpe på den længere accelerationstid.

Med venlig hilsen
Jonathan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Gastoget
Gastoget

Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak