Spam / Virus. (Generelt)
For et par måneder siden fik jeg en mail fra en "Carsten Schwartz" uden emne. Dette er i sig selv ikke noget særligt, --den slags mails får jeg så mange af. Når man stikker hovedet frem, . . . -- Navnet er vel ikke ualmindeligt i Danmark, og virkelig mange af de mails jeg modtager med forespørgsler om det ene eller det andet, har ikke anført noget emne.
Der var derfor ingen betænkeligheder, da jeg åbnede min mail. Det skulle jeg dog nok have ladet være med. Straks var der problemer, og det endte med en total gennemgang af og nyinstallation/opdatering af virusprogrammer m.v.
Der var så fred i næsten et par måneder, men nu optræder denne "Carsten Schwartz" igen et par gange om ugen, ofte med mindre engelsk-sprogede emner: F. eks. "I did it", -- I am free now" osv.
Alle mine mails bliver læst på TDC´s on-line-server, og kun de jeg mener at kunne acceptere som værende troværdige/ufarlige, kommer ind på pc´en. Under læsningen her, har jeg f. eks. den sidste tid -lidt over en uge- kunnet konstatere at "han" her optræder med tre mails, der er sluppet gennem TDC´s spamfilter (!!!), medens tre er blevet hængende derinde.
En henvendelse til TDC gav kun det sørgelige svar, at det kunne de ikke gøre noget ved ! ! ! -- Jeg undrer mig dog: Kan de holde 50% tilbage i spamfilteret, må de vel også kunne holde 100 % tilbage ??? Dog, NEJ, --det kunne de ikke.
Min tillid til TDC og deres oplysninger, kan dog ligge på et meget lille sted (hvilket nogle sikkert har læst om før), og jeg undrer mig nok lidt over, hvordan de (TDC), så kan reklamere så meget med dette spamfilter.
-----------
Det korte af det lange: Har andre af FORUM´s læsere haft problemer med denne "Carsten Schwartz" ??? og/eller skulle han dukke op i mailboksen (med eller uden emne), så lad endelig være med at "lukke ham ind".
Erik V. Pedersen
www.evp.dk