Femern (Trafikpolitik)
Jeg vil nu vove den påstand at det også vil være til gavn for både jyder og fynboer at man får lavet en Femarn forbindelse. Min påstand at det vil spare en masse mennesker for støj, vi kommer ikke udenom syntes jeg (selvom jeg er pro banemand) at der kommer støj fra en jernbane og det mest støjende er godstog og vil nok være det i en del år endnu indtil at alle godsvogne er blevet udskiftet hvis jeg læser faglitteraturen rigtig så kommer der tekniske løsninger der fjerner en
del af støjen. Dernæst så bliver der efter min mening bedre plads til godstog der starter i Jylland, jeg syntes også når man nærlæser disse sider så kan der ikke skaffes plads i øjeblikket til godstog fra det jydske område man kunne vel heller ikke afvise at reklamere lidt for at men
igen begynder at sende jernbanegods fra Norge via Stavanger Hirtshals så mon ikke at der bliver noget trafik i hovedlandet.
Jeg er lidt ked af at her i Østdanmark der føler vi hele tiden at trafikmafiaen kun skaffer motorveje med mere til Jylland og i Vestdanmark der brokker man sig over at de aldrig får nogen forbedringer.
Med venlig hilsen
Bent Jensen
Gadstrup