Disciplin "remisegennemkørsel" (Generelt)
Hej Jens,
jeg rendte meget på remisen i 60erne og du har fuldstændig ret. Mh har været i bagvæggen, men det er dog sket flere gange.
En MH til remisen kom måske fra færgerne og spærrede mange spor på turen, så der blev kørt til. Måske fik man ikke altid vurdere bremselængden korrekt.
Der er jo altid en slags stop/hemsko, så lige inden man ryger i væggen, kan lige nå at tænke "hva fanden..." og så BOM!
Fra Hg er der en anden historie, som skulle være ganske vist.
En remisearbejder jeg kendte godt, havde i sine yngre dage stillet drejeskiven væk fra det sædvanlige spor. Han skulle køre en maskine over til kulkranen. Stille og roligt kører han ud af remisen og mod drejeskiven, men en flink fyr har stillet skiven tilbage til normalt stilling og han når ikke at bremse helt før forløberen er i graven. Stor tumult og ballade.
Det første de skulle gøre inden de overordnede kom, var at fjerne alle de tomme ølflasker! Der blev gået til den. Nogle gange var det mig der havde hentet øllerne!
NB! Talte forleden med én, der havde passet pølsevognen, der stod på perronen forenden af sporene. Der blev altid under serveringen luret på og det ankommende tog nu også fik bremset. Det gjorde det jo altid, men én gang måtte toget helt ud i asfalten, men der skete ikke noget med pølsevognen...
Venligst
Ped