Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DD vogne bliver lejet for 5 år ekstra (Generelt)

af Ekaeli007, 17/11 2011, 12:37 (4840 dage siden) @ Leif Jørgensen

Jeg vil tilføje at lad jer ikke forblænde af hvad politikerne siger jeg føler de mangler

viden om hvad der er på markedet for togmateriel. Det eneste jeg har set der måske kunne

anvendes til fjernbaner er noget jeg har set fra England nogle 4 vogns togsæt. Men jeg ved ikke

ret meget om dem. Om det er en god ide ,om de er driftsikre og jeg tror ikke der er nogen

fabrikker der vil bygge xxantal tog og så leje dem ud til DSB for en begrænset årrække, de vil jo

være sikre på at de kan komme af med dem når de kommer retur.

Jeg tror heller ikke på IC3 i regionaltogtrafik, jeg kan huske fra da jeg var pendler og f.eks,

ventede på HøjeTaastrup eller Kh og skulle med tog derfra, ståpladser de fleste gange og det er

ovenikøbet dårlige ståpladser hvor man var tvunget mange gange til at stå på trinene i dørpartiet

og så forsøge at holde fast nej, det eneste der hjalp her dobbeltdækkervognene selvom mange heller

ikke kan lide dem. Indimellem forstod jeg godt at nogen folk hellere vil køre bil selvom de ikke

har råd til det.

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Hectorrail
E-maskinernes sidste tid på Sjælland
E-maskinernes sidste tid på Sjælland

Denne artikel af Henrik Madsen udspringer af en brevveksling vedrørende tenderen til DSB E 978, der i mange år henstod på Godsbanegården. Artiklen fortæller om de sidste E-maskine ture i 1. distrikt og lidt om Kong Frederik den IX´s begravelse.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak