Aktuelt eller ej? (Generelt)
Hvordan kan noget der skete for ti år siden være aktuelt?
Efter min ringe mening er aktuelt noget der sker lige nu og her, dvs for højest en måneds tid siden.
Ligeså noget der annonceres til ude i fremtiden. Om det så sker på en veteranbane eller et letbanekontor er vel ligemeget.Historisk er begivenheder, der HAR fundet sted. Eksemplet med MY- kørsel med sneplov er udemærket. Det var sidste år, alle billederne ER taget, måske mangler nogle at blive vist og nogle detaljer at blive diskuteret, men vi kan ikke påvirke hvad der hændte, kun prøve at analysere. Modsætningsvist skulle første tur på Københavns metro være en aktuel begivenhed? Det er "kun" 9 år siden?
Et fast årstal er ihvertfald et dårligt valg, så hellere en rullende tidshorisont.
Bedste hilsnerNold
Mon ikke svaret nærmere ligger i _hvad_ der diskuteres?
Dem der diskuterer CL / Bhs vogne, damp og MO vogne gider nok ikke sidde og lede efter deres tråde imellem den lind strøm af IC4 brok der dukker op ind i mellem.
Omvendt har jeg stort set ingen forstand på, eller billeder af ældre materiel, da jeg jo ligesom ikke var født. Jeg har mere lyst til at være med på det 'aktuelle'.
Om det så lige er årstallet der skal dele os, er jo ikke nødvendigvis det rigtige. Tråde om IC4 indkøbet i 99 er ved at være 'historiske', men emnet er da i høj grad aktuelt.
Den eneste kategori der efterhånden giver sig selv, er Billedgætterierne. De er både aktuelle og historiske, men ligger nede i deres egen kategori. Politik diskuterer vi jo også snart ud over det hele alligevel :S
--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK