Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Aktuelt eller ej? (Generelt)

af MortenLarsen94, Aarhus, 9/11 2011, 21:50 (4764 dage siden) @ Sydbanen

Jeg ved mange synes det er svært at finde ud af, men jeg synes måske I skal gøre på med jer selv om hvad I synes der er aktuelt og historisk.
Veteranbaner, selvfølgelig er de da med til at fortælle om i historien, men i min optik er de altså lige så stor en del af det aktuelle, som IC4.
I gårs nyheder er igen i min optik også aktuelt, selvfølgelig diskuttere vi hvad der skete i går, idag og måske et år frem.

Jeg deler historie og aktuelt ved omkring år 2000, men derfor er det da stadig historie at man i 2003 stadig ikke havde modtaget nogen IC4'ere. Grunden til at jeg deler op er at man ikke kan diskuttere noget aktuelt uden at gå nogle år tilbage.

Og så vil jeg lige undskylde for at det måske er lidt hårdt, for det er slet ikke sådan ment, men nu har I en af det to moderatorers definition på historisk og aktuelt meget, meget groft.

--
Morten Hunnerup Staghøj
- Moderator af forum
- Webmaster og medlem af driftsudvalget i Limfjordsbanen (LFB)
[image]

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Togbelysning
Togbelysning

Denne artikel stammer fra bogen ´De danske statsbaner 1847 - 1947´ udgivet af DSB, og gennemgår udviklingen indenfor togbelysningen i de første 100 år af dansk jernbanedrift lige fra stearinlys til 24 volts elektriske pærer.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak