Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Maksimal togvægt på Storestrømbroen (Trafikpolitik)

af Svend, 6/11 2011, 21:54 (4775 dage siden) @ Ekaeli007

Hej ja her har vi nok et eksempel på en bane der ikke skulle have været nedlagt, men set i
hvad er man siger bagklogskabens klare lys. Jeg kunne dog også have nævnt en bane som
Randers Laurbjerg Silkeborg og var det ikke til Bramminge den gik. Endvidere Tønder Tinglev
og måske et par andre stykker Der kan i Jyder og fynboer nok også nævne noget.

Skive-Spøttrup
Tønder-Højer Sluse
Aså-Ørsø
Vodskov-Østervrå
Skjern-Videbæk
Padborg-Tørsbøl
Bredebro-Løgumkloster-Rødekro
Vester Sottrup-Skelde
Sønderborg-Mommark
Brenderup-Bogense
Nakskov-Rødby
Rudkøbing-Bagnkop

og listen er længere endnu ;-)

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Veterantog kalender
Farum sten og gruskompagni A/S
Farum sten og gruskompagni A/S

Her er historien om de virksomheder, der blev etableret ved Vassingerød i Nordsjælland i begyndelsen af forrige århundrede: Farum teglværker, Farum kalkværk, Farum kalkbrud, Sten- og gruskompagniet mv. Læs også om den normalsporede Lillerød-Farum Banen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak