Jernbanearkivalier (Generelt)
Jeg vil gerne bakke op: Hutlihut! Det er kræs! Nogle gange drømmer jeg om, at en mand eller kvinde med god tid, de fornødne tilladelser og en mega-herre-stor-og-hurtig scanner scanner alt scan-bart på Danmarks Jernbanemuseum, Landsarkiverne og Rigsarkivet og ligger det ud på nettet til fri granskning. Det er jo vores allesammen kulturarv.Din gode gerning tjener til inspiration for alle os andre!
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
------------------------------------
Ja, --idéen er der ikke noget i vejen med -min fulde tilslutning- men burde den (og andre lignende) ikke bare være at finde på den "allerhelvedes store" hjemmeside, der burde oprettes / være oprettet i Jernbanemuseets regi ???
Hvorfor skal vi finde det hele på en masse "små", private hjemmesider (incl. min egen) under alle mulige adresser, når det var meget nemmere med een stor i --forhåbentlig-- sikre hænder.
Tænk hvilke muligheder, der ville være, hvis der var interesse i Odense: Billeder, tegninger, reglementer og køreplaner, selv fotos af bevarede, men måske ikke-udstillede genstande, fra "baglokalerne".
Erik V. Pedersen
www.evp.dk