HHGB YM 53... (Generelt)
Hej.
Tak for nogle skønne billeder. Jamen man bliver sku da lidt ked af det, når man ser al den grafitti. Men som der så rigtig skrives her i disse indlæg, så ville der nok ikke være meget tilbage af ruder og andet hvis de havde stået henstillet her i Danmark.
Er der nogle som ved hvordan det står til med den tidligere solokørende Hornbækbanevogn YM 53...???. Er der en eller anden som har fotograferet den dernede...???
Jeg mener at det er af den allerstørste skam og uretfærdighed at netop denne YM blev " forvist " fra Danmark. Det er faktisk den sidste solokørende YM vogn som mere eller mindre er oprindelig. Der er godt nok tilføjet nogle ændringer, men i det hele er den faktisk oprindelig. Den burde og skulle være her i Danmark, som kørende museumsvogn. Dengang den blev udfaset fra lokalbanen var der nogle som forespurgte på netop denne vogn, men prisen....Uha uha uha... Dengang TROEDE man at man kunne SPINDE GULD på Y-togene..... For YM 53 skulle der efter sigende forlanges 1 million gode danske kroner.... og hvem råder lige over det...Hmmmm.... Ikke mindre end en skandale vil jeg mene...
Netop YM 53 er jo fantastisk idet hvis den nu var her i landet og køreklar, så kunne den eks. kunne lejes til arrangementer og lignende. Der er jo pakrum som kunne bruges til eks. bar, og toilet til trængende personer...
Ja hvis JULEMANDEN ellers findes, så ØNSKER JEG MIG YM 53 tilbage til Danmark....!!!
Ja det var bare lidt tanker om netop denne skønne vogn, når nu vi er ved Y-togene..