nyt materiel og selskab vil politikere lave??? (Generelt)
Omkring at smide vogne tænkte jeg mere på den øst-vestgående trafik. Omkring Esbjerg - Aalborg kan man nok kører med en ret ensartet togstørrelse hele vejen.Men er 3 DD-vogne ikke lige i underkanten for et lokomotiv? Tror normalstørrelsen skal være 4-5 vogne hvis der skal være økonomi i en nyanskaffelse.
Mange steder i udlandet med nye loktog er der jo lidt flere vogne pr. lokomotiv end tre ;)
Lars
Tror regionsformændene og visse borgmester i Jylland kikker indad på egen drift og fremkommelighed, ikke så meget hvad der skal Øst på, der er/bliver DSB´s projekt.
Hvor mange vogne der evt. skal være på de forskellige afgange fremkommer ingen steder af det jeg kan snuse op, men det er noget i den retning de forestiller sig, altså bl.a det med et lok + DD-vogne i faste enheder for at undgå ranger-personale og rangering for at holde omkostningerne nede, et lokomotivs levetid og serviceniveau er ikke altafgørende om der kørers med 3 eller 4 vogne, men måske med 8 eller 10 vogne, såvidt jeg er underrettet, men modtager gerne korrektion hvis jeg er forkert informeret.
--