Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

En ond gættekonkurrence... Fundet.. ;o) (Billedegætterier)

af K.B.Andreasen, Midtsjælland, 24/10 2011, 22:44 (4867 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Man skal ikke give op. Så efter en eftermiddag med tanker så det nærmest knagede i de små grå, og en lille ide om hvad vi måske var på jagt efter, er det nu lykkedes om ikke andet at få fastslået stedet vi her er blevet præsenteret for :-)

Og forum læserer har som sædvanlig været ganske tæt på da indtil flere er enige om at vi har noget med landbruget at gøre: RIGTIG

Byggestilen er vi to der har nævnt, at kunne genkende som værende tysk/jysk. Det holdt sammen med ledetråden "a smoking gun", der ledte tanken hen på "det vilde vest", en gang beskrevet for mig, som området vest for Jyske Højderyg, af en derboende ;-)

Dette har så rumsteret godt i hovedet i nogle timer, men det var dog først her til aften, langt fra nettet, at jeg under læsning af "Det tabte land" (en faglitterær bog der dog intet har med jernbane at gøre) nærmest tilfældigvis fandt løsningen, og den kommer så her: Statens Forsøgsstation i Studsgård :-D :-D :-D

Sammenhængen med jernbanen, ud over at den tilsyneladende ligger op af Herning-Skjern banen, skal jeg dog ikke kunne sige. Ud over at det måske er den vi kan se er under anlæggelse i forgrunden på billedet..
Meen mon ikke Thomas har nogle ekstra guldkorn i lommen her. ;-)

--
[image][image][image]

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak