Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

En ond gættekonkurrence..... (Billedegætterier)

af K.B.Andreasen, Midtsjælland, 24/10 2011, 16:18 (4867 dage siden) @ L.H. Jensen

God eftermiddag

Er enig i at vi nok skal over i nærheden af landbrugs erhvervet.

Manglen på døre til puplikum, samt de øvrige bygninger der omkranser, det der må betragtes som hovedbygningen, er i øjenfaldende.

Byggeriet kunne godt ligne en proprietærgård bygget engang i 1920-30´erne.
Bygningerne ser forholdvis nye ud på billedet, så mon ikke bare at karnappen er udgangen til den ny anlagte have man kan se som det mørke i forgrunden af billedet.

Kigger man lige til venstre for hovedbygningen kan man se en bunke af noget der umiddelbart minder om roer. Så mit gæt ville umiddelbart være at det er en større gård med roeproduktion og derfor forbindelse til et roebanenetværk.

En lille indskydelse i mit hoved, gør at jeg synes det ser "jysk" ud, så måske en landbrugsejendom som har en smalsporsbane i forbindelse med med enten tørve/mergelgravning og/eller teglproduktion, selvom dette også sagtens ville kunne findes på øerne ;-)

Bunken kunne måske så være "brokker", den store bygning bagerst en lager/produktionshal i forbindelse med teglværk og det mørke i forgrunden der udviser mangel på anlæg af skinner, kunne så være en nyanlagt vej til samme.

--
[image][image][image]

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Indsend billeder
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965

Dette hæfte på 60 sider om Hirtshalsbanen udkom i 1965 på Signalpostens forlag som en hyldest til banens 40 års jubilæum. Det er skrevet af A. Gregersen og med i redaktionskomiteen var endvidere Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak