Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

1. klasse i nutidens S-Tog. (Generelt)

af Hedegaard, 12/10 2011, 21:17 (4792 dage siden)

De fleste kan vel nok huske da S-Togene på Nordbanen kørte med 1. klasse, hvilket så senere blev droppet pga (så vidt jeg ved) at ikke mange valgte at benytte den.

Nu er der så meget tale disse dage om betalingsring, og at man gerne vil have flere over i togene.
I dag hørte jeg nogle lokale diskutere dette emne, hvoraf den ene sagde, at hvis han kunne få mulighed for at kunne sidde ned og arbejde i ro fred under turen, så ville han se S-Toget som et bedre alternativ.

Vi kan godt blive enige om, at S-Togene ikke er specielt velegnede til folk der gerne vil arbejde med deres PC'er, nyde deres kaffe mm.
Især ikke i myldretiden.

Så er det jeg tænker på, ville det egentlig ikke kunne betale sig at genindføre 1. klasse i S-Togene?
Man har det på flere S-Tog strækninger i Tyskland. Så det er slet ikke så unormalt endda.
Ideen er faktisk meget sjov, men spørgsmålet er så om man ville kunne indrette sådanne kupeer i 4. Generations togene. For at kunne gøre 1. klasse attraktiv, skulle der jo ikke kun være bedre siddepladser, men også borde til folk der gerne vil arbejde under turen.
De kupeer der i dag bruges til hvilepladser kunne evt. ombygges til sådan et formål.

Tror I sådan et koncept ville kunne fungere i dag?

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak