Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB sætter Sølvgade til salg (. . . og lidt Ballerup) (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 6/10 2011, 20:13 (4732 dage siden) @ andersj


Det var da mystisk. Men har lige fundet ud af at Ballerup hører under Ballerup Brandvæsen, som dog ikke har en hjemmeside.

------------

Det fik mig til at tænke på Ballerup Avis´s hjemmeside, der bringer denne tekst:

Brandstiftelse i Ballerup

Tirsdag den 27. september klokken 04.27 blev der anmeldt brandstiftelse i en forretning på Banegårdspladsen. Vidner havde set en ukendt gerningsmand ...

Tirsdag den 27. september klokken 04.27 blev der anmeldt brandstiftelse i en forretning på Banegårdspladsen. Vidner havde set en ukendt gerningsmand hælde brandbart væske ud i forretningen og antænde det. Derefter var gerningsmanden flygtet i ukendt retning. Politi og brandvæsen blev sendt til stedet, og branden blev slukket. Derefter runderede politiet i området - men uden resultat.
Forretningen blev sodskadet og en del inventar var smeltet, men heldigvis kom ingen personer til skade ved branden. Signalementet af gerningsmanden er desværre sparsomt: Mand, iført grøn jakke og havde en grøn benzindunk i hånden.

--------

Her må jeg så evt korrigere min dato-oplysning. Vi kom forbi fredag (d. 30-9) formiddag, hvor døren til den udbrændte kiosk stod åben og fortovet foran "flød med vand". Jeg opfattede dette som følgen af en nylig brand, men det kan naturligvis have været "rengøringsvand".

"Forretningen" (Kiosken/billetsalget) er nu helt tømt, og det ser mildest talt "sort ud".


Erik V. Pedersen
www.evp.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak