Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

K12 (Generelt)

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 4/10 2011, 08:51 (4800 dage siden) @ Henrik Thomsen

IC4 til Svendborg bliver måske nok næppe til noget, mon det så er MR i stedet for?


Mon ikke de på Svg-banen ville være bedre tjent med aflagte Y-tog fra HHJ :-D


Jo, de er i hvertfald bedre at sidde i end både desiro og lint.

Er Desiro bygget efter et andet profil end Y-tog?
Det virker som om at sæderne er lige 5 til 10 cm bredere i Y-toget, når man skifter fra Grenå banen til Odder banen.

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • K12 - Thomas Rasmussen, 1/10 2011, 22:07 [*]
    • K12 - Anders Pedersen, 1/10 2011, 22:59
      • K12 - Thomas Rasmussen, 2/10 2011, 11:14
      • K12 - Poul Andersen, 2/10 2011, 14:19
      • K12 - UTJ, 4/10 2011, 00:05
        • K12 - Henrik Thomsen, 4/10 2011, 08:02
          • K12 - BlackThorneDK, 4/10 2011, 08:51
            • K12 - caprani, 4/10 2011, 13:36
              • K12 - BlackThorneDK, 4/10 2011, 15:24
                • K12 - Bruger4711, 4/10 2011, 19:10
                  • K12 - lkfsteen, 4/10 2011, 19:27
                • K12 - Poul Andersen, 4/10 2011, 22:23
    • K12 - Woodi, 1/10 2011, 23:14
      • K12 - Thomas Rasmussen, 1/10 2011, 23:45
        • K12 - andersj, 1/10 2011, 23:56
    • K12 - Aleman, 3/10 2011, 23:19
Veterantog kalender
Østre Gasværk
Østre Gasværk

I jernbanekredse er Østre Gasværk mest kendt for sin unikke jernbane og de 3 små engelske sadeltanklokomotiver, der i over 70 år skubbede kulvogne op til de store retortovne. Her er historien om Østre Gasværk med fokus på værkets interne jernbane og det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak