Fynske hovedbane, herunder Middelfarts status (Generelt)
Middelfart har skam også stor betydning hvis man rejser "lokalt" i Jylland!
Eftersom man i den nuværende køreplan (K11) har indført timedrift med IC tog til Esbjerg (næsten hver time) og mod Sønderborg/Padborg til og fra København, er alle RE tog syd/vest fra Fredericia forsvundet.
I K10 havde man RE tog mindst hver anden time fra Fredericia mod Padborg, Timedrift på RE tog fra Fredericia til Esbjerg samt 7 - 8 myldertidstog samt timedrift på RE mellem Kolding og Århus.
I K11 er de kun timedrift RE mellem Århus og Esbjerg samt RE tog mellem Kolding og Vejle på hverdage mellem 7:00 - 18:00.
Det betød hvor det i K10 var optimalt at skifte i Kolding med kort overgangs tid når man rejste vest/syd - nord (eller omvendt) skal man i dag enten vente 20 - 45 min i Kolding eller kører til Middelfart for at skifte for at rejse lokalt i Jylland!
Turen over Middelfart gør i sagens natur ikke rejsetiden kortere.
--
mvh. Henrik C