Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tilbage til "Lyntoget" (Generelt)

af Georg Schmidt, 25/9 2011, 12:45 (4812 dage siden) @ Per Hauberg

Hej Per

Tak for din meget fine beskrivelse af filmen "Lyntoget", som jeg anser som den bedste "jernbanefilm" vi har.
Nu er det meget længe siden jeg har set den, men jeg vil som kørselsfordelingsnørd godt komme med et par kommentarer.
Det er mit indtryk, at man nok har vekslet lidt mellem lyntogene i forbindelse med optagelserne. Hvis E-maskinen i Århus spor 1 ellers er rettidig må lyntoget de venter på nødvendigvis være "Limfjorden" med ophold i Århus 17.46-17.50. E-maskinen (en svensker) går til stammen af 2016 (ilgodstog til Sjælland-København) med afgang Århus 18.00. Efter at lyntoget er kørt kunne man forestille sig, at de har optaget fungerende dreje afgang for 2016 i spor 1. Er udvaskningen af E-maskinen trukket ud, og de er blevet en time bagefter passer det med "Vendsyssel" afg. 19.05. Husker ikke om man kan se uret. Gennemkørslen i Odense indikerer "Vendsyssel" med passage 20.54 (men er det mørkt) ellers kunne det være "Nordjyden" som jo er et morgenlyntog fra Århus. Sammenkoblingen indikerer "Vendsyssel" og "Vesterhavet" over Sjælland med ankomst København H 23.51. "Nordvestjyden er et morgenlyntog fra Struer via Århus med stop ved de større stationer. E-maskinen i spor 1 er kommet aftenen før med tog 55 for udvask og skal retur til B-løbet i Sønderjylland/Fyn med de internationale tog. Man får nogle herlige sidegevinster i disse film. Er De forvirret :-D :-D
Hilsen Georg

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Indsend billederSvenska-lok

Jernbanebøger

Gjerrildbanen - En Rejse Gennem Norddjurs

Gjerrildbanen - En Rejse Gennem Norddjurs. Pris 290 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak