Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Bøger om RØHJ og SVJ (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 13/8 2011, 10:29 (4851 dage siden) @ UTJ

Tak til UTJ for de pæne ord om siderne, --jeg har da heller ikke noget at klage over, når man ser på besøgstallene.

Nå, --statistik og statistik. En klog mand sku´ engang have sagt, at: Statistik er som en gadelygte. Den oplyser kun et begrænset område, men den er rar at have at støtte sig til. Således også her.

Når man ser besøgstallene, der pt. ligger på ca. 300 +/- dagligt, ser det jo umiddelbart meget fint ud (OK, - 3000 havde været meget bedre, men træerne vokser ikke ind i himmelen :-) ). Ser man til gengæld på andre måder at opgøre nøjagtigt de samme tal på, får man et noget andet billede ud af det.

Utrolig mange besøg er på under fem sekunder, og er formentlig folk, der har søgt på noget, hvor de havde ventet at finde noget ganske andet. Eksempelvis fik jeg engang en mail fra en dame, der skulle bruge en tog-afgangstid fra en større privatbanestation til en anden større privatbanestation i den anden ende af landet. Hun havde skrevet banens navn -formentlig i Google, der henviser langt den største del af de besøgende-, for at komme ind på banens hj.side og finde afgangstiden dér. Hun fik så min side i stedet, og der var ikke megen hjælp at hente i hendes situation :-( . Så besøgende som hende, falder sikkert hurtigt fra igen *).

Til gengæld kan jeg også ofte bemærke, at der efter et pænt langt tidsrum kan ses det samme antal øjeblikkeligt besøgende uden at antallet af daglige besøgende har ændret sig, og det må vel vise besøgende, som har fundet sig godt til rette. Herligt :-)

*) Når damen ovenfor ligefrem skrev til mig om det, var det fordi der nede i hendes kælder lå en ældre samling hæfter om danske jernbaner, som hendes nu afdøde mand havde købt for mange, mange år siden. Hendes søn havde sagt, at dem kunne hun bare smide væk, men hun følte sig overbevist om, at der nok skulle være en eller anden, der ville blive glad for at få dem.

Nu kom hun så ind på min side, og sendte den omtalte mail. Det var lige noget jeg kunne bruge. Jeg kendte dem, men havde dem ikke selv. Det har jeg nu, og de har været flittigt brugt, --også til emner her på min "side".

Nå, --det var et "sidespor", der forhåbentlig kan få lov at passere, selvom det ikke er velset, at man siger "Tak" via Forum (det er ikke webmaster, jeg hentyder til).

Erik V. Pedersen
http://evp.dk/index.php?page=langelandsbanen (der godt kunne have lidt med historien at gøre :-) )

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Svenska-lok

Jernbanebøger

Lokomotivet Årsskrift 2023

Lokomotivet Årsskrift 2023. Pris 460 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak