Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Langeskov station med behovsstandsning (Trafikpolitik)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 30/6 2011, 23:13 (4904 dage siden) @ Elias

Overskriften er bevidst valgt. Sådan for at lokke læsere til :-).

For måske vil nogle tænke: Det kan man da ikke! Man kan da ikke lade IC3-tog uden trykknapper behovsstandse!

Og med den strækningshastighed kan da da ikke få toget til at standse ved at folk blot skal gå frem på perronen og være synlige? Vil Banedanmark/Trafikstyrelsen til at (gen)opfinde "trinbrætsignaler"?

Nej bare rolig.

Men Langeskov blev faktisk født med behovsstandsning 1. juni 1869. Hvornår gik "man" mon bort fra det på "hovedstrækninger"?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Circulaire Nr. 12, De jydsk-fyenske Jernbaner, 28. Mai 1869. Billedet kan i højere opløsning ses her. Arkiv: Danmarks Jernbanemuseum/Thomas Boberg Nielsen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak