Dobbeltspor Vamdrup-Vojens (Generelt)
Man kan undres over hvordan det lykkedes for DSB's Banetjeneste at udbygge strækningen Brørup-Bramming fra enkelt- til dobbeltspor uden at spærre for trafikken i bygge perioden.
Der er ingen forlængerledninger på Brørup - Bramming, det er en stor forskel. Og så har trafiktætheden alt andet lige nok været noget mindre.
Der er ikke ret meget af den trafik der finder sted på den strækning der kan overtages af dieseltrækkraft i byggetiden, alene af den grund at man ikke har tilstrækkelig dieseltrækkraft til rådighed. Og lave jordarbejde mm. med strøm på ledningerne i nabosporet kan jeg godt forstå at man er betænkelig ved.
På strækningen mellem Tinglev og Padborg har man af lutter visdom placeret masterne til køreledningerne på vestsiden af sporet fra Tinglev og halvvejs til Bajstrup, derefter står de i den modsatte side, og der er ikke givet plads til et ekstra spor. Skulle man udbygge den strækning skal fundamenterne til nogen af køreledningsmasterne hives op først.
Gad vide om man har været ligeså "forudseende" mellem Vamdrup og Vojens?
I forvejen har jernbaneuvæsenet lært mig at holde af X-busser, så for min skyld kan de spærre den strækning alt det de vil.