Dobbeltspor Vamdrup-Vojens (Generelt)
Fordi Banedanmark ikke arbejder særlig hurtigt.
Hvilken del af BDK hentyder du til?
Se bare på alle de LA- hastighedsnedsættelser der over hele landet.
Her i området er bl.a en på Thybanen på 20 km/t. fordi Arriva tabte en gearkasse og ødelagde en overkørsel m.m., den er endnu ikke lavet altså overkørslen.
Der er dårlige skinner mellem Hjerm og Holstebro, det har været galt længe, hvorfor f..... er det ikke lavet endnu.
BDK prioritere alle arbejder ret hårdt pga. en meget stram økonomi. Det ændre sig næppe de næste mange år, men mindre finansministeren åbner for posen.
Hastigheds nedsættelse på 40 km/t. ved indkørsel til Århus fra Skanderborg, på grund af brobyggeri, helt ærligt hvor lang tid skal det tage at banke sådan en bro op over skinnerne. Man kører tit som død og helvede fra Fredericia til Århus, fordi man er bagefter, har man vundet lidt tid. Så er det tabt igen når man når til Århus.Tja, det er vel vejdirektoratet, som bygger bro. Det kan BDK ikke gøre så meget ved. VD er jo også under pres for at få pengene til at slå til, så jo hurtigere byggetid, jo dyrer bro.
Undrede mig også over at da tyskerne lagde nye skinner mellem Holstebro og Herning, da de var færdige var der fra dag et af 120 km/t. Var det Banedanmark der havde udskiftet skinnerne, var hastigheden garanteret ikke meget mere end 80 km/t. i lang tid bagefter fordi man lige skulle efterjustere sporet m.m.
Det er også tydeligt at mærke, hvor tyskerne og hvor danskerne har lagt skinner mellem Fredericia og Århus. Tit må man sætte hastigheden ned fordi, togpersonalet ikke kan gå rundt i toget med salgsvognen.
Tja, der er vel en grund til at BDKentreprise ikke er vellidt internt i BDK. Entreprise er kendt for meget dyrt og dårligt arbejde. Det er så samme grund til at entreprise kun modvilligt sendes ud for at ordne overkørsler mm. Men etellerandet sted hænger BDK jo stadig på en lønudgift til de folk, så lidt skal de jo have at rive i (trods det at en skrap regnedreng nok kunne bevise at efterrusteringer mm. var så bekosteligt at det var bedre at betale entreprise for at lave...intet. Skræmmende græsk perspektiv).