Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Gætteriets natur.....løsningen (Billedegætterier)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 14/6 2011, 15:57 (4913 dage siden) @ Ove Nygaard

[image]

Kære K2.

Du har jo færdedes meget ude i naturen og er kommet vidt omkring. Jeg prøver at gætte med her med stor risiko for fejlskud. Men er det ikke syd for Randers? Jeg synes, det kan minde lidt om "vådområderne" i nærheden af Gudenåen en vinterdag, hvor du har været på øvelse i "gummistøvleledelse", som indledning til halvfemsernes ledelsesfilosofi inden for en stor operatørvirksomhed.:-D

Bedste hilsener

Ove Nygaard
GH

Kære Ove GH m.fl.

Nej, det er desværre heller ikke syd for Randers.

Jeg har tidligere givet følgende hjælp:

Billedet er taget 2. marts 1980, signalet er et indkørselssignal, som ikke er der mere, og hvor fotografen står, er der i dag en vej, der på en bro skærer banen.

Og kan nu supplere med følgende yderligere hjælp:

Vi er på en dobbeltsporet strækning. Så stedet kan indsnævres til: Hvilke stationer på dobbeltsporet strækning har siden 2. marts 1980 mistet sit indkørselssignal? Og da der kun er tre lanterner i indkørselssignalet, må det være en station, som ikke havde noget udkørselssignal.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen, K2

Kære Knægt (K2).

Så prøver jeg en sidste gang, selv om du nok kunne have hjulpet "den gamle" med at anføre, om vi er i Jylland eller ej: Vi er syd for Skalborg, som - så vidt jeg husker fra "min tid" - ikke havde udkørselssignaler. Det er i hvert fald ikke Støvring, som jo har har en glorværdig fortid bag sig, og også havde udkørselssignaler og i tilgift automatisk linieblok til 3 sider.:-)
Nu håber jeg, at jeg fik "lukket tråden".

Bedste hilsener

Ove Nygaard
GH

Kære Ove m.fl.

Det er fuldstændig rigtigt - vi er syd for Skalborg. Billedet er taget fra vest mod øst. Fotografen står midt på den endnu ikke anlagte Dallvej. Se her.

Nedenfor ser vi et par billeder fra samme dag.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Indkørsel fra syd.

[image]

Indkørsel fra nord.

Alle billeder: Skalborg, den 2. marts 1980. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Indsend billeder
Mogenstrup sidespor og stengrav
Mogenstrup sidespor og stengrav

I Mogenstrup syd for Næstved er der blevet gravet grus i 100 år. Et stort smalsporsnet bredte sig ud i grusgraven og blev befaret af egne hjemmebyggede motorlokomotiver. Mogenstrup blev også kendt for tudehornsvognen og særtog til Mogenstrup Kro.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak