Tinglev-Padborg - Har der været dobbelspor tidligere?? (Generelt)
Så mangler blot stumpen Padborg - Tinglev
Hvilket skulle koste 700 mio. kr. (formentlig inkl. nedlæggelse af overkørslerne).
.... og hvor pengene kan bruge bedre andre steder.
Trafikstyrelsen i deres sidste trafikplan angivet som en strækning med høj udnyttelse af kapaciteten, hvor der godt kunne komme mere kapacitet. Og dobbeltspor vil også hjælpe ved forsinkelser... Og så vidt jeg kan huske, så forventer man det stadig vil være aktuelt efter Femernforbindelsen er åben.
Så vidt jeg fornemmer er Padborg station den egentlige flaskehals, men jeg lader mig gerne retlede. Men jeg mener man bør arbejde for mere grænseoverskridende togtrafik (gods såvel som passagerer) hvorved en kapacitetsudvidelse vil give mening på den lange bane.
Du har ret i din antagelse om Padborg. Men det er ikke en udbygning af infrastrukturen Tinglev-Padborg der er først i kæden om at tilføre mere gods til jernbanen, men en overbevisning af forsenderne om at de skal anvende tog i stedet for lastbiler. Hvordan det skal ske, vil jeg lade op til andre at komme med et bud på.
--
Svend