Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Forbedringer med nyt signalsystem på S-banen (Generelt)

af larsht, 12/2 2022, 12:53 (1013 dage siden) @ steenth

Med disse skriftlige ordrer, der både findes i OR-S og OR-F, findes der en fysisk dokumentation for hvad der er sagt og givet tilladelse til, netop fordi lokomotivføreren udfylder en formular.


Og netop det har man ikke. I det øjeblik, der er kørt efter den skriftlige ordre, kan den bare smides ud. Et totalt usmidigt og i mine øjne unødigt yderligere forsinkende tiltag. Dokumentationen haves på optagelsen af radiokommunikationen. Og når man har det, kunne man lige så godt fortsætte med ind-, ud- og forbirangeringer - især set i lyset af, der på S-banen aldrig har været ulykker ifm disse.


Hvis den nedskrevet ordre bliver smidt væk, så er der en som har en forklaringsproblem.. Et formål med at skrive det ned, så kan man være mere sikker på at begge har et præsis billede af, hvad der gives tilladelse til, så der ikke sker misforståelser. Og det er misforståelser, som er det farlige... Og man de nye signalsystemer er der ikke de samme holdepunkter, som er i det gamle.

Trafiklederne arkiverer deres - dette er der krav om.
Ved undersøgelser af hændelser kan disse og logning af radiokommunikation bruges.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
ContecRail
Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak