Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Overposede signaler ved Dybbølsbro (Jernbanen i dag)

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 17/1 2022, 12:48 (1040 dage siden) @ Andrew_J

Interessant at der stadig er lys i. På fjernbanen er de helt slukkede når man overgår til ETCS. Nogle der kan forklare nærmere hvordan det fungerer?


Jeg har tænkt det samme. tager man en tur til Køge fx er ALT slukket. men på S-banen poser man åbenbart bare over.

Efter forrige CBTC-ibrugtagning diskuterede vi nøjagtig det samme.

Hvis tiden er presset - der skal ske rigtig mange aktiviteter - er det vel forståeligt at man ikke når rundt og slukke overalt. Det kræver jo også nogle folk.

Spændingen tages alligevel som noget af det første når anlæget pilles ned så i går var det blandt det mindst vigtige.

--
... og i øvrigt mener jeg at al skifte mellem transportmidler bør være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulunderstøttede (med barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Asaabanen 1914-1968

Asaabanen 1914-1968. Pris 180 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Fra ´De gode gamle dage´
Fra ´De gode gamle dage´

Morten Flindt Larsen har samlet en lang række små historier og anekdoner, der fortæller om livet ved banerne, den gang tiden var en anden i ´De gode gamle dage´. De stammer fra tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v. som Morten har gennemlæst.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak