Problemer med ny køreplan (Generelt)
Materiellet er ikke bundet til en bestemt strækning, en oprangering, der kører fra Kalundborg om morgen kan nemt ende i Nykøbing F om eftermiddagen.
Korrekt, et tog kan sagtens ende et andet sted om 3 timer end det er nu, det skulle jo helst være meningen med et togSpøg til side, så tilstræbes det i planlægningsfasen at en oprangering holder sig indenfor et togsystem hen ad dagen. F.eks. at et MF sæt kører 25xx Østerport-Holbæk hele dagen, og næste dag kører Lyntog hele dagen.
Det giver nogle fordele driftsmæssigt, personalemæssigt og disponeringsmæssigt.
Og så kan man selvfølgelig kaste det rundt som man vil på dagen, alt efter hvad der giver bedst mening.
Korrekt mht. fordelene, sådan gør man hos DB og SJ. DSB er til tider så underforsynet med materiel, at det ikke kan lade sig gøre. Jeg ved ikke, hvordan det ser ud i K22.