Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

M4 linjeføring - tak for svar (Jernbanen i dag)

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 7/1 2022, 10:08 (1052 dage siden) @ Banemanden
redigeret af Per Holm, 7/1 2022, 10:55

Takker for et svar der forekommer særdeles grundigt og udtømmende.

Da jeg "fiskede" efter en mere permanent forlængelse af M4 var det med en forestilling om at kørslen kunne erstatte nogle tog på M3 så det samlede stammeforbrug, strømforbrug og slidtage ikke ville blive forøget. Husker jeg rigtigt er passagertallene på den "ydre" del af Cityringen en del mindre end på den "indre" del og dette kunne evt. have berettiget en lavere togfrekvens i Nordvest.


PS. Det var netop en sen lørdag aften jeg "turistede" den på Nørrebro.

--
... og i øvrigt mener jeg at al skifte mellem transportmidler bør være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulunderstøttede (med barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt

Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak