Ny trafikplan Herlev (Generelt)
Hvad med vendesporet, kommer der et nyt længere ude, eller droppes det helt?
Ja, en af de to muligheder. Begge muligheder er omtalt i beslutningsgrundlaget BDK: Perronflytning Herlev Station. I givet fald kommer transversalerne 800 m vest for broen. I beslutningsgrundlaget opereres "kun" med dobbelte transversaler på hver side af stationen medens der i øvrigt henvises til "Knastforbedringdprojektet".Det er nok også smart at give plads til en tunnel under banen vest for station så industrikvarteret ved Glødelampen og Hørkær mod SW kan få lettere adgang til stationen.
Tak for info. Den benyttes ikke ofte men er go at have når behovet en sjælden gang imellem viser sig.Mht. tunnel under banen arbejdes der svjv. på en anden løsning lidt længere ude. Det er svært at få igennem, men man må da håbe for de nye kvarterer at der snart sker noget, da de er noget afskåret p.t.
På grund af sporets tilstand har vendesporet ikke været benyttet til tog i en 2-3 års tid alligevel, så savnet vil ikke blive stort - og de nye transversaler i Skovlunde-enden af Herlev vil så rigeligt kompensere :)