Mere om TMe og digitale signaler (Generelt)
https://www.lok-report.de/news/europa/item/30045-schweden-hitachi-rail-ruestet-tme-flot...
Artiklen nævner 27 TMe men NRFAB har 32 TMe.
Ok, der er nok en god forklaring som at der enten afsættes 5 TMe til reservedelsindvinding, til kørsel på strkn. uden togkontrolanlæg eller journalisten fik fanget tallet forkert.
Men ellers er det jo genialt nok: TMe er nyt nok til at have AC-traktion og gammelt nok til at det ikke er alt for kompliceret at indbygge ETCS. Alt i alt et glimrende elektrisk lokomotiv hvor man i stedet for en højspændingsdel kører rundt med et hæderligt elværk i maven til brug hvor køreledningsanlæget ikke rækker.
--
... og i øvrigt mener jeg at al skifte mellem transportmidler bør være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulunderstøttede (med barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.