Uppsala bliver (måske atter) sporvejsby (Trafikpolitik)
Hånende, sarkastiske indlæg bør normalt ikke besvares, da de ofte bygger mere på fordomme end fakta.
Det bør dog bemærkes, at valget af BRT i stedet for Letbane ikke er taget i Aalborg men skyldes, at staten ikke alligevel ikke ville deltage i medfinansiering af en letbane.
Men kan så i øvrigt med erfaringerne fra Aarhus fundere over, om Sohngaardsholmsvej som en nordvendt bakke monstro ville være mere medgørlig end Randersvej.
Og man kan så supplere med at det i historien fra Uppsala er klart, at planerne kun bliver til noget, hvis der kommer medfinansiering fra staten - altså helt den samme situation som i Ålborg, bare med fem års forskydning, så man ikke har svaret endnu.Det er ikke meget forfatteren af det forrige indlæg har sat sig ind i sagerne...
Men det virker trods alt som om, at svenskerne er noget mere positivt stemt for sporvogne (ja kollektiv trafik i det hele taget) end danskerne. Både blandt befolkningen, men også politisk set.