Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Meget begrænset togdrift i Nordjylland (Generelt)

af thomastog, 2/12 2021, 15:55 (1086 dage siden) @ andersj

man kan jo ikke have at de strandede passagerer har et varmt sted at vente. I Tyskland er det ellers normalt at man stiller tog til rådighed som varmestuer

Så skal de jo også være bemandet med personale?


Hvorfor?

Af sikkerhedshensyn.

Men det burde heller ikke være noget problem hvis man ville. Der var massere af DSB personale på Aalborg station for der kørte jo ingen tog.

Det ved du, eller tror du det ?

Dengang i Hamburg var der heller ikke personale ombord, men sikkerhedsvagter fra DB Sicherheit gik en tur igennem toget på deres rundering rundt på banegården.

Det er egentlig tankevækkende at der intet ansvar er hos trafikselskaberne. Folk er jo blevet smidt af busserne midt ude i små flækker inklusiv skolebørn da NT besluttede at stoppe busdriften. EU's passagerrettigheder omkring indkvartering gælder ikke under uvejr. Selv hvis man kender nogle med bil tager det timer at køre selv de mindste distancer - i skrivende stund melder Vejdirektoratet om en forlænget rejsetid på 3 timer hvis man skal krydse Limfjorden på motorvejen.

Jeg hører også om folk der har siddet fanget i busser og tog i flere timer. DSB skulle have et tog ved Skørping hvor folk har været fanget i mere end 5 timer nu.

Men der er der personale til stede. Hvordan ville det se ud, hvis du fik åbnet et tog til varmestue i Aalborg, og folk blev låst inde i 5 timer, uden der var personale til stede ?

Se det ville være uansvarligt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype

Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.

Læs mere


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak