Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rigsrevisionens beretning om mangel på validatorer (Generelt)

af Peter Christensen, 18/11 2021, 08:35 (1105 dage siden) @ Svend

Banedanmark skal åbenbart have bedre kontrol over leverandørens ressourcer og hvad og hvordan han i øvrigt disponerer dem i sin virksomhed. Ressourcerne står jo (åbenbart) 100% til rådighed for Banedanmark og skal være til rådighed i nødvendigt omfang.
Nok en god ide at insource hele molevitten

Nu hører jeg til typen, som er lidt ligeglad med om katten er sort eller hvid; bare den fanger mus.
Af samme grund kunne jeg tænke mig at vende problemet om: hvad om BDK rent faktisk havde et overblik over hvad der skulle bruges hvornår? Man sidder lidt med indtrykket af at det ikke er tilfældet.

Selve processen med validering kunne nok også tåle en opstrammer, da der syntes lidt vel rigeligt "tag-selv-bord" over ordningen.
Det er sket at 1. validator ikke finder noget sikkerhedskritisk, men ikke bryder sig om opstillingen. Derfor laves en ny opstilling, som sendes til validator no. 2. Her findes heller ikke noget sikkerhedskritisk, men da vedkommende ikke bryder sig om opstilingen - som 1. validator forlangte - så er det forfra med en 3. validator (og så håb på at vedkommende ikke afviser opstillingen).
Med sådan et cirkus går tiden reelt med ingenting og alt bliver dyrt/forsinket.

Derfor går mine tanker lidt i retningen af at få et overblik over hvornår hvilke resousser skal bruges. Det er BDKs afdeling.
Dels at få nogle ganske klare retningslinjer for hvornår der skal valideres igen. Hvem der skal lave de regler tør jeg ikke gætte på, men da vi tydeligvis hænger på "gamle signaler" de næste 10 år, så var det nok nogle overvejelser værd.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak