Strkn. 2 eldrift Rg - Næ fra 2021-10-11 (Generelt)
Som lægmand nøjes jeg med en konstatering af at "Møllebækken neutralsektion" på mandag dukker op i TIB-S. Denne neutralsektion er der vel nogle lokomotivførere der skal øves i at forholde sig SR-mæssigt korrekt til (være klar til at koble hovedafbryderen ud manuelt hvis dette ikke sker automatisk) for at det ikke skal koste nogle millioner til lokomotivreparation og togbusser?
Som andre i forummet siger, så skal man ikke indøves på en strækning, blot der kommer en lille ændring. Som f.eks. en ny neutralsektion.
En lokofører har pligt til selv at holde sig opdateret, blandt andet med rettelser til TIB-S (strækningsinformation). Ser man, at der er kommet en ny neutralsektion, ja så forholder man sig til det. Har man ilagt et nyt sporskifte, eller ændret hastigheder, så forholder man sig til det.
Da man omlagde strækningen omkring Glumsø var der dog tale om så store ændringer, at man dog alligevel fik lokoførerne til at tage et digitalt gentræningskursus.
--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron