Hvad er der med den 50 km grænse? (Generelt)
Et forsigtigt bud er, at ruten kun får kontraktbetaling mellem Malmø og Padborg, og at denne betaling så er høj nok til at sikre økonomien i Stockholm - Hamborg.
Nej der skal afrapporteres særskilt for Stockholm - Padborg grænse og Padborg Grænse - Hamborg til Trafikverket og der er loft over overskudsgraden for den tilskudsgivende strækning. Så man ikke sådan bare lige flytte penge rundt.
At ingen byder på trafikken til Bruxelles, handler nok mere om, at der ikke er nogle aktører, der kan se en forretning heri. Principielt kunne Benny formentlig øge betalingen for den danske del af kontrakten, så tyskerne slipper for at betale, men det er nok ikke penge nok.
Det største problem er de store omkostninger ved at kører i Tyskland, noget ÖBB også har påpeget mange gange. Som jeg har skrevet ovenfor kan man ikke bare øge tilskuddet i Danmark/Sverige - Så kunne man jo bare have budt ind med en højere pris.