Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Åh nej. Ikke nu igen (Generelt)

af gaest, 18/7 2021, 21:25 (1316 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Ja, ja, jeg ved godt, vi har haft diskussionen tusinde gange før. Men det gør det blot endnu mere sørgeligt. Det er snart 25 år siden, at DSB og Banedanmark blev skilt ad. Alligevel kører Jyllands-Posten p.t. følgende overskrift på deres hjemmeside:

"Signalfejl hos DSB skaber store problemer: Togtrafikken på flere strækninger er indstillet"

Det ville svare til at skrive:

"Vejarbejde hos Slagelse Taxa skaber store problemer. Motorvejstrafikken på flere strækninger er indstillet."

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Helt forkert er det nu ikke. Jeg har mere end en gang oplevet at holde stille i et tog på grund af "signalfejl". Uden for det vindue hvor jeg sad stod der et 1200 m afstandsmærke på en strækning uden niveauoverkørsler. Så hvilket signal kan have stoppet det tog på de sted? En anden gang hvor der var "signalfejl" stod der en PU er og blinkeedde grønt ved det spor hvor vi stod stille og togpersonalet løb rund og åbnede alle mulige luger under toget. Det er da ikke der signalanlæggene sidder. Jeg får det indtryk at signalfejl er DSB's foretrukne undskyldning for uregelmæssigheder, uanset hvad uregelmæssigheden egenlig skyldes. Så kan man jo godt sige at der er signalfejl hos DSB

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak