Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nu begynder nattogene endelig (Generelt)

af mikedk2100, 22/6 2021, 16:32 (1173 dage siden) @ Michael Deichmann

1 voksen i liggevogn Høje Taastrup - Berlin - Høje Taastrup.
Det fås ikke billigere lige nu .... med mindre man vælger at lade sig befordre på sidde- eller hvileplads. Der sælges kun hele kupéer (som følge af Corona/Covid19 situationen).

Som jo så er i svenske kroner. Altså ca 5.200 DKK.

Man kan godt nok få en del overnatning i Berlin for differencen + i hvert fald et døgns tid mere på destinationen.
Norwegians priser:
[image]

Altså lige omkring en tusse T/R. Så er der 4000 kr til den overnatning man "sparer". Eller til alle overnatningerne.

Der er stadig plads for forbedringer.

Hvad er det for forbedringer du vil have? Snälltåget kan gøre det ligeså billigt som Norwegian, hvis du altså nøjes med en siddeplads (ligesom i flyet) på hele turen.

Jeg tror også I har misset, at jeg anser togturen som en del af ferien - og ikke bare transport fra A til B, der skal overstås, så ferien kan begynde. For mig er togturen ligeså vigtig som valget af hotel, og jeg bruger meget tid på at finde den helt rigtige plads i toget, når jeg skal reservere plads til længere rejser. Der ved jeg godt, at andre er ligeglade og bare tager det første det bedste.

Sådan er vi jo heldigvis så forskellige - og både Norwegian, SAS og andre flyver jo til en masse storbyer, hvis man vil hurtigt frem og til en lavere pris. Og som jeg startede med at sige, bilen er også opfundet. Og flertallet af danske husstande har allerede en bil stående i indkørslen.

At tro, at man får prisen for en tur med nattoget i sin helt egen kupé mellem København og Berlin ned på Norwegian-priser er vist utopi ;-)

Og ja, 5.200 er mange penge - men også et beløb, som mange bruger årligt på at få det sidste nye skrig i mobiltelefon. Igen, vi er heldigvis forskellige, og har også et forskelligt forhold til, hvad vi vil bruge vores penge til.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Hjælpen Til Sønderjylland

Hjælpen Til Sønderjylland. Pris 270 kr.

Læs mere
HHGB DM101Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak